Kilka pytań pojawia się regularnie, gdy nauczyciele szukający pomocy w nauce matematyki.

Jedno z nich to ogólne pytanie:

Jak zmotywować moich uczniów, aby bardziej cieszyli się matematyką?

Kolejny dotyczy bardziej zarządzania pracą w klasie::

Co mogę zrobić podczas lekcji matematyki, gdy niektórzy uczniowie szybko kończą pracę, a inni potrzebują więcej czasu?

Kolejna kwestia dotyczy praktyki:

W jaki sposób mogę zapewnić uczniom niezbędne ćwiczenia, nie polegające na większej liczbie kart pracy?

Jedną z propozycji, która może być odpowiedzią na wszystkie te pytania, jest:

Uczynienie gier integralną częścią nauczania matematyki.

Marilyn Burns

 

Gry z elementami współzawodnictwa pomagają uczniom sprawdzić swoje umiejętności, podejmować ryzyko i nauczyć się być zwycięzcami i przegranymi. Ważne jest jednak wspieranie komunikacji i współpracy między uczniami. Granie uczniów w parach pozwala zarówno na współpracę, jak i na rywalizację. 

 

Blog Marilyn Burns Math Blog