Lubię – co spodobało Ci się najbardziej?
Lekcja – czego się nauczyłem/łam?
Źródło:
Biuro Uczuć Znalezionych
Struktura lekcji jest o tyle ważna, że powinna zawierać wprowadzenie (podanie tematu i celu zajęć), rozgrzewkę (np. podanie cechy charakteru rozpoczynającej się na pierwszą literę naszego imienia), wybrane zadanie oraz podsumowanie (refleksję)
Pomysły na wykorzystanie filmu – praca w parach /grupach /indywidualnie
1. Stwórzcie/opowiedzcie losy bohatera lub bohaterki, zanim się poznali (forma literacka lub komiks).
2. Opowiedzcie historię przedstawioną w filmie, wykorzystując słowa: samotny, przygnębiony, radosny, szczęśliwy, zaskoczony.
3. Zadajcie jak najwięcej pytań, na które nie odpowiada film.
4. Stwórzcie plakat zawierający alfabet uczuć i emocji, które wywołuje film. Zobrazujcie go emotikonami. Uzasadnijcie swą opinię (np. E – empatia – to, co czujemy, oglądając film; P – przygnębiona bohaterka z powodu nieodnalezienia klucza).
5. Dopisz dalsze losy pary.
6. Wyobraź sobie, że jesteś jedną z rzeczy znajdujących się w Biurze Rzeczy Znalezionych. Napisz swoją historię, uwzględniając uczucia i emocje.
7. Wyobraź sobie, że bohaterka odnalazła zagubiony klucz. Napisz, co jest za drzwiami, które on otwiera.
8. Film można zatrzymać również w wybranym momencie i poprosić uczniów o dopisanie zakończenia, a potem porównać ich historie z tym, które przedstawiono w animacji.