Lekcje wstępne


Lekcja 1.

Poznajmy się - Przygotowanie pierwszej strony w zeszycie.

Imię 

Klasa

Ulubiony przedmiot

Ulubione miasto

Ulubiony zwierzak

Ulubione zajęcie / zainteresowanie / pasja

Kim chcę być w przyszłości?

O czym marzę?


Lekcja 2. Pozytywne zasady współpracy

  1. Przychodzę na lekcje punktualnie i jestem do nich przygotowany.
  2. Siedzę w ustalonym miejscu - zmieniam miejsce na sprawdzianach i aby wykonać projekt.
  3. Rozmawiam cicho, aby słyszeć innych i im nie przeszkadzać.
  4. Chcę coś powiedzieć - zgłaszam się przez podniesienie ręki.
  5. Mówię co czuję nie obrażając innych.
  6. Moje notatki są pełne i czytelne - służą mi do uczenia się i powtórek.
  7. Telefon nie przeszkadza mi w uczeniu się - mam wyłączony w plecaku. Używam na prośbę nauczyciela.
  8. Szanuję i dbam o rzeczy swoje i innych.
  9. Salę opuszczam po zakończeniu lekcji przez nauczyciela.
  10. Na przerwie spędzam czas z kolegami, przygotowuję się do zajęć, jem śniadanie lub obiad, korzystam z toalety i in.  

Praca domowa: klasa 7 i 8 - przygotowanie 10 kartek końcowych w zeszycie - podział każdej kartki na siedem równych kolumn i siedem równych wierszy.

Lekcja 3. Przedmiotowe Zasady Oceniania

PZO - przygotowane wklejki z zagięciem (lewa strona)

klasa 4

1. Przeczytanie całości i wklejenie fragmentów PZO (przygotowanie również dla rodziców klasy 4)

2. Wyposażenie piórnika - rysujemy piórnik, w nim długopis, ołówek, 3 kredki, gumkę, klej, bezpieczne nożyczki

klasa 7 i 8

1. Przeczytanie całości i wklejenie fragmentów PZO- dyskusja

2. Wypełnienie kalendarza datami roku szkolnego i innymi ważnymi terminami

3. Dyskusja: po co nam kalendarz?


Lekcja 4. Diagnoza z matematyki

Sprawdzian diagnostyczny wiedzy matematycznej.

Uczeń sam ocenia swoją wiedzę - ocena jest tylko informacją o kierunku dalszej pracy.


Lekcja 5. Praca z podręcznikiem

Czego będziemy się uczyć - kartki A4 (po 8)

Podział na losowe grupy numerowane od 1 do 8. 

Grupa przegląda rozdział z podręcznika.

Grupa opracowuje hasła / grafikę z jednego z tematów z podręcznika na kartce A4. Praca ma zawierać tytuł rozdziału oraz najważniejsze rzeczy w postaci haseł lub grafiki.

Tworzymy mapę ze strzałkami "drogi nauki". Mapa wisi na stałe w sali. 



Metody pracy

Metoda projektu



Notartki - notatki artystyczne

Elementy OK! Zeszyt

 



Ocena koleżeńska






OK! Zeszyt



Ewaluacja zajęć

 

Drzewko wdzięczności

Notartki

Refleksja ucznia

Ankiety

 



Przygotowanie do sprawdzianu

- wypracowane na lekcji