Czy umiesz zdawać egzaminy?

Download
Test dla uczniów
CzUmieszZdawac (1).pdf
Adobe Acrobat Document 104.7 KB

Czy umiesz zdawać egzaminy?

Uczniowie rozwiązują test i według podanej punkcji dzielą się na 3 grupy.

Czytamy wyniki i uzasadnienie.

Każda grupa przygotowuje logo i hasło reklamowe swojego zespołu.



uczenie się na błędach

Każdy ma prawo popełniać błędy, ale warto się uczyć na własnych błędach, aby ich nie powtarzać.

 

Inspiracja

Oktawia Gorzeńska

Warsztaty

Podział na losowe grupy

Zadanie 1.  "Tysiąc definicji" - Wypisanie jak najwięcej znaczeń słów lub związków frazeologicznych związanych z podanym słowem, np. zamek,  waga, koło, pierwiastek, strona, północ... - zapisane na kartkach stają się pomocą do następnego zadania.

Zadanie 2. "Karteczkowa historia" - na karteczkach napisane są różne słowa. Wszyscy siadają w kręg. Każdy po kolei, niezgodnie z kierunkiem wskazówek zegara, losuje kartkę z pudełka i dopowiadał swoje zdanie do tworzonej wspólnie historii, wykorzystując wylosowane wcześniej słowo i stworzone pomoce. Historię zapisujemy na dużej płachcie. 

Zadanie 3. “Uczymy się na błędach” – każda osoba pisze na kartce, jaki błąd popełniła w ostatnim czasie i czego dzięki temu się nauczyła Przyklejamy swoje anonimowe karteczki na ścianie i każdy mógł podejść i zapoznać się z nimi.

Zadanie 4. Wspólne oglądanie filmu.

Jak osiąga się sukces? - dyskusja

Refleksja: Co z dzisiejszej lekcji wykorzystam w życiu codziennym? - co z niej uczeń wyniósł.