Czy umiesz zdawać egzaminy?
Uczniowie rozwiązują test i według podanej punkcji dzielą się na 3 grupy.
Czytamy wyniki i uzasadnienie.
Każda grupa przygotowuje logo i hasło reklamowe swojego zespołu.
Każdy ma prawo popełniać błędy, ale warto się uczyć na własnych błędach, aby ich nie powtarzać.
Inspiracja
Warsztaty
Podział na losowe grupy
Zadanie 1. "Tysiąc definicji" - Wypisanie jak najwięcej znaczeń słów lub związków frazeologicznych związanych z podanym słowem, np. zamek, waga, koło, pierwiastek, strona, północ... - zapisane na kartkach stają się pomocą do następnego zadania.
Zadanie 2. "Karteczkowa historia" - na karteczkach napisane są różne słowa. Wszyscy siadają w kręg. Każdy po kolei, niezgodnie z kierunkiem wskazówek zegara, losuje kartkę z pudełka i dopowiadał swoje zdanie do tworzonej wspólnie historii, wykorzystując wylosowane wcześniej słowo i stworzone pomoce. Historię zapisujemy na dużej płachcie.
Zadanie 3. “Uczymy się na błędach” – każda osoba pisze na kartce, jaki błąd popełniła w ostatnim czasie i czego dzięki temu się nauczyła Przyklejamy swoje anonimowe karteczki na ścianie i każdy mógł podejść i zapoznać się z nimi.
Zadanie 4. Wspólne oglądanie filmu.
Jak osiąga się sukces? - dyskusja
Refleksja: Co z dzisiejszej lekcji wykorzystam w życiu codziennym? - co z niej uczeń wyniósł.