Dzień kropki

Vashti pokazała, że prób nam potrzeba,

bo odkryć zdolności inaczej się nie da.

Kropki kolorowe wędrują po świecie.

Talenty wskazują, o których nie wiecie

Download
Alfabet Braille'a - kropki
alfabetRb.pdf
Adobe Acrobat Document 22.7 KB

Klasa 4

Możliwość wprowadzenia pojęć „punkt” oraz „odcinek”.

Dzieci rysują kropki w ze-szycie, np. 10 sztuk. Następnie łączą je między sobą, używając ołówka i linijki.

Na koniec kolorują powstałe figury i powstaje abstrakcyjny obraz


Klasa 7

Klasę dzielimy na 4 zespoły i rozdajemy każdej grupie duży brystol. Uczniowie rysują różnokolorowe kropki rozmieszczone w dowolnych miejscach.

Mogą rysować w rytm skocznej muzyki, a gdy zmienia się rytm, wymieniają się kolorami flamastrów lub kredek. Kropki powinny być różnej wielkości i ma być ich bardzo dużo.

Gdy brystol zostanie zapełniony kolorowymi kropkami, rozdajemy grupom kostki do gry. W zależności od klasy mogą to być dwie lub trzy kostki, umawiamy się, czy dodają, czy mnożą oczka po wyrzuceniu kostek.

Pierwsza osoba rzuca kostkami, wynik wskazuje, ile kropek na kartce musi otoczyć pętlą. Kolejna osoba robi to samo, ale zakreśla innym kolorem. Podobnie czynią wszystkie osoby z grupy. Gra kończy się, gdy po trzykrotnym wyrzuceniu kostek nie uda się już otoczyć właściwej liczby kropek.

Zwycięża osoba, która w swoich pętlach ma najwięcej kropek.


Klasa 8

Alfabet Braille'a

Zakoduj swoje imię i nazwisko. Pamiętaj, że pierwsze litery są wielkie.

Ile czarnych, a ile białych kropek użyłeś?

O ile więcej i których użyłeś?

Jaki procent wszystkich kropek stanowią kropki czarne?

O ile procent więcej i których użyłeś?