Zasady współpracy

  • Przychodzę na lekcje punktualnie i jestem do nich przygotowany.
  • Siedzę w ustalonym miejscu - zmieniam miejsce na sprawdzianach i aby wykonać projekt.
  • Rozmawiam cicho, aby słyszeć innych i im nie przeszkadzać.
  • Chcę coś powiedzieć - zgłaszam się przez podniesienie ręki.
  • Mówię co czuję nie obrażając innych.
  • Moje notatki są pełne i czytelne - służą mi do uczenia się i powtórek.
  • Telefon nie przeszkadza mi w uczeniu się - mam wyłączony w plecaku. Używam na prośbę nauczyciela.
  • Szanuję i dbam o rzeczy swoje i innych.
  • Salę opuszczam po zakończeniu lekcji przez nauczyciela.
  • Na przerwie spędzam czas z kolegami, przygotowuję się do zajęć, jem śniadanie lub obiad, korzystam z toalety i in.  

Pozytywne zasady współpracy. 

Zasady napisane ręcznie na kartkach papieru.

 

Kolorowe karteczki.

 

5 min - Podział na losowe grupy.

5 min - Poznacie za chwilę Pozytywne zasady współpracy. Każda grupa otrzyma jedną zasadę i przemyśli co pod nią się mieści oraz uzasadni dlaczego powinniśmy jej przestrzegać. Na wykonanie zadania macie 10 min. Później zaprezentujecie swoje pomysły przed klasą, pozostali uczniowie będą mogli zgłaszać swoje pomysły.

  • Jak rozumiem zasadę?
  • Dlaczego powinno się ją przestrzegać?

10 min - Praca w grupach. Karta z zasadą + kartki na zapis odpowiedzi na pytanie: Dlaczego?

10 min - Grupa czyta, inni słuchają, mogą zgłaszać swoje odpowiedzi.

10 min - wykonanie zasady w formie plakatu lub praca w domu: wymyślić projekt karty zasady: rysunek + teks (czytelny) - rozplanować miejsce na karcie.

 

5 min - Podpisanie dokumentu:

Rozumiem pozytywne zasady współpracy