Design thinking

Design thinking – proces odnoszący się do procesów poznawczych, strategicznych i praktycznych, dzięki którym koncepcje projektowe (propozycje nowych produktów, usług itp.) są opracowywane przez projektantów i / lub zespoły projektowe[1]. Celem tej metody jest rozwiązywanie problemów, stworzenie nowych, innowacyjnych produktów, usług lub procesów poprzez określenie prawdziwych potrzeb pojedynczego użytkownika.

Wikipedia

Empatyzacja

Cel zamierzony, a cel osiągnięty nigdy nie jest tym samym

Sofokles


definiowanie problemu

1. Cel - stworzenie gry przestrzennej, z realizacją ćwiczeń fizycznych, dla uczniów klas 4-8 SP.

2. Cechy gry:

  • prosta, zrozumiała
  • czas: do 20 minut
  • uczestnicy: 2-20 osób
  • niezniszczalna
  • łatwa do odtworzenia i skopiowania

3. Wymagania:

  • użycie plansz z nazwami/opisem ćwiczeń
  • użycie kostek do gier i operacji matematycznych
  • bezpieczeństwo uczestników
  • ćwiczenia do wykonania przez całą grupę

4. Terminarz:

  • 28 października 2019 - początek działań
  • 23 listopada 2019 - złożenie zgłoszenia
  • 6 grudnia 2019 - wyniki

generowanie pomysłów


Prototyp i testowanie

  • wymyślić postać (do ustalenia) 
  • kartka z dokładnym opisem ćwiczeń 
  • lżejsze kostki 
  • ćwiczenie 13 raz bo jest długie 
  • wydłużyć grę 
  • zwiększenie ćwiczeń kolorem kartki
  • znaleźć sposób żeby każdy rzucał kostką 
  • pole przenoszące na start 
  • 2 pionki / podział uczniów na grupy 
  • liczby grup i pionków do ustalenia 
  • parzyste numery, nieparzyste numery - podział 
  • rzuca jedna grupa wszyscy ćwiczą 
  • instrukcja do gry 
  • pokonać plansze 
  • białe pola i kolorowe - powielanie ćwiczeń

 



realizacja

instrukcja

Do gry potrzeba co najmniej dwóch osób, aby było weselej :)

Instrukcja do gry

Do gry potrzeba co najmniej dwóch osób, aby było weselej :)

Uczestnicy gry stają wokół planszy, swobodnie, w odstępach.

Jeśli jest ich więcej niż 10 to dzielą się na 2 grupy odliczając do dwóch - grupy stają obok siebie.

Uczestnik, który stoi najbliżej pola START rzuca kostkami jako pierwszy.

Wynik rzutu może dodać, odjąć, pomnożyć - aby móc wybrać wyzwanie lub zmieścić się na planszy.

Gracz przesuwa pionek do przodu o wybrany wynik.

Cała grupa wykonuje ćwiczenie wylosowane przez gracza, tyle razy ile wynosi obliczony przez niego wynik. Pole budyniowe zwiększa liczbę ćwiczeń x 2, pole zielone zwiększa liczbę ćwiczeń x 4.

Uczestnicy rzucają kostkami po kolei.

Pole 13 jest wyjątkowe - gdy pionek stanie na tym polu, rzucający obiega, jak najszybciej potrafi, planszę i grupę i przekazuje ćwiczenie dalej w prawą stronę. Każdy gracz biegnie dookoła, aż do ostatniego. Później gra toczy się dalej.

Gra się kończy, gdy pionek dotrze do mety - gracze wykonują ostatnie, zwycięskie ćwiczenie.

Czas gry: około 20 min.

Mata do gry jest dwustronna - z drugie strony jest gra w klasy.


lista ćwiczeń

Start - rzut pionkiem

  1. Skłony w lewo i w praw - jedna ręka na boku, druga ciągnie nad głową
  2. Głęboki wdech i wydech - ręce na brzuchu
  3. Skoki w prawo i w lewo o 90 st
  4. Przysiady - stopy na ziemi, ugięcie nóg do 90 st., ręce wyciągnięte do przodu
  5. Pajacyki
  6. Kolano do łokcia - na zmianę prawe. lewe
  7. Kręcenie stopami - lewą, prawą
  8. Kręcenie głową - w lewo, w prawo
  9. Wymachy rąk - w lewo, w prawo
  10. Skłony do lewej i prawej nogi z wyprostem
  11. Wykroki do przodu - lewa i prawa noga
  12.  Wymachy nóg - lewą, prawą do przodu
  13. Biegany - rzucający obiega, jak najszybciej potrafi, planszę i grupę i przekazuje ćwiczenie dalej w prawą stronę. Każdy gracz biegnie dookoła, aż do ostatniego
  14.  Rozciąganie się - ręce w górę i stanie na palcach
  15. Ręce złączone i ugięte - motylki góra, dół, strzepanie rak
  16. Skręty tułowia - ręce na talii
  17. Skok o 90 st cztery razy
  18. Żabka - hop hop

Meta - wyskok do góry i Hurra!

 


zaprojektowani sp5

Od dawna aktywne przerwy znamy -

Trzy razy dziennie korzystamy

Ale...

Aby się nie nudzić, aby nie marudzić,

nie zmęczyć, nie dręczyć, rozruszać - nie „jęczyć”,

nauczycielkę - miłośniczkę matmy zadowolić,

umysłowymi umiejętnościami się chwalić,

matematyczne łamigłówki wykorzystaliśmy - planszę stworzyliśmy.

Design Thinking proces nam zbudowało

Z prototypem gry i próbami błędy wyeliminowało

Ćwiczenia ulubione dodaliśmy - sami namalowaliśmy.

Ze specjalistą (panią od WF) je omówiliśmy.

Matematyczne kostki i rachunki - pomogły nam w wyzwaniach.

Za każdym razem inne „fikołki” - dla rozwoju mózgu i ciała.

Się nie nudzimy, nie rozrabiamy - na wyzwanie czekamy.

Czarodziejskie kostki rzucamy.

I...

Liczby dodajemy, odejmujemy, mnożymy -

ćwiczenia do sił dopasowujemy.

Czasami ponad siły poprzeczkę ustawiamy

i większą satysfakcję mamy!

Rachunkami się już nikt nie trudzi,

gdy w wyobraźni liczące kostki widzi.

Na lekcjach dzięki rozrywce cisza panuje

tylko każdemu mózg lekko paruje :)

I...

Marzymy o aktywnej przerwie nowej

co poukłada nam mięśnie w ciele i myśli w głowie!

Ćwiczenia na nas, na młodszych i starszych próbujemy

Po co? Na co? Dlaczego?

 

Żebyś był zdrowy i sprawny kolego!